dålig dag med skendräktighet som avslut.....

..igår hade matte & husse ingen bra dag alls, allt gick tvärt emot och var mestadels besvärligt hela dagen, (detta gällde då arbetet) allt som inte får hända hände och det var långt ifrån solsken i tillvaron...

Yra har inte varit sig själv den senaste tiden och detta har oroat hennes tvåbenta endel då vi förökt hitta diverse orsaker till hennes knasiga beteenden, hon har svårt att komma till ro, går omkring och gnyr/ylar och skäller mer än någonsin, vaktar hus och hem som om hon vore anställd på ett vaktbolag, hon har fått dille på grytlappar och försöker få tag på en hemma så fort ett eventuellt tillfälle har infunnit sig, mat är i stort sett totalt ointressant osv..
Under lunchen igår tog matte med sig vår (numera) gaphals ut på promenad så hon fick göra ifrån sig och skutta va sig lite av springöverflödet i kroppen, när vi kom in igen satte sig Yra på stolen bredvid matte (som vanligt) då ser matte att något ljustgult kommer ur hennes ena tutte, efter en snabb undersökning märker jag att det även kommer ur en till spene på henne, eftersom det är nästan varliknande ringer jag djursjukhuset. Kvinnan jag talar med konstaterar efter ca. 38 sekunder av vårt samtal att hon är skendräktig och att det inte var någon större fara utan att vi skulle aktivera henne, se till att hon inte snuttade på sig själv och sådär... jahapp se där.. 

Började genast undra om Yrtpyrt sympatiserar med sin olöst gravida matte.....

Vi avslutade dagen med att husse släppte oss påvägen hem och vi promenerade en dryg halvtimma, lekte apport och övade inkallning. Sen tränade vi lite i köket när vi kom hem och Yra somnade sött vid 21-tiden...

så ser vårt hundläge ut för stunden......



 

Kommentarer
Postat av: Karin

Ha, ha - jag har en "woooouuwande" hund här hemma med.... Skendräktighet - jajemen!!! =)))

2009-03-11 @ 17:04:14
URL: http://www.lissie.se/tusse
Postat av: Catrine

Vad är det man säger -sådan "matte" sådan hund...

Verkar var en charmig krabat ni har!

2009-03-11 @ 22:28:08
Postat av: Nilla

Hej!



Stella var också skendräktig när hon hälsade på och en del av Yras beteenden känner jag igen hos Filippa ... så jag vet väl vad jag har att vänta ... Eller så håller jag tummarna för att det bara är "spökåldern" som spökar, hehe.



Hoppas det går över fort!

Kram/Nilla

2009-03-12 @ 17:01:11
URL: http://onasyrvaderfilippa.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0