Troligtvis urinvägsinfektion....

..ringde till djursjukhuset idag då Yra har kissat mer än vanligt och till och med gjorde ifrån sig en olycka i bädden inatt, (så att hon väckte upp matte och husse som tillsammans med skamsen och aningen uppstressad hund fick sätta och och kolla på en gammal repris av Ally mc.beal vid 02:00 snåret tilll vi alla kunde lägga oss och somna om igen) som vanligt vid ändrat beteende hos sin fyrbenta älskling blir man aningen orolig. Djursjukhuset ansåg dock inte att vi skulle ta så allvarligt på det, utan att det troligtvis handlar om en urinvägsinfektion, så vi ska ge henne C-vitamin och sen återkomma om hon får besvär/ont eller beter sig annorlunda... pheeeww det var skönt, så jag ska iväg och inhandla C-vitaminpiller till fröken sen har jag tänkt...





 

Kommentarer
Postat av: Nilla

Stackars Yran! Hoppas det går över illa kvickt! Trevlig helg!

2009-02-27 @ 15:43:54
URL: http://onasyrvaderfilippa.weebly.com
Postat av: Catrine

Stackars liten vovve. Hoppas att det inte svider lika jäkligt som det gör på oss tvåbenta.

2009-02-27 @ 23:03:53
Postat av: Karin

Liten YraPyra...

C-vitamin har jag ALLTID hemma (vanlig till människor som jag köper på Apoteket = klart billigast och precis lika bra)

Förhoppningsvis räcker det med vitamin så hon slipper antibiotika...

HA en härlig hundhelg och klappa "maggen" från mig!

Kram

2009-02-28 @ 10:14:12
URL: http://www.lissie.se/tusse
Postat av: Solweig

Stackars lilla Yran jag håller med Catrine man vet ju hur det känns.

Kram Mamma

2009-03-02 @ 14:05:31
Postat av: Nilla

Hej igen!



Så ni ska också röntga då? Känns lite pirrigt, men det ska bli skönt att få det gjort. Jag trodde de passade för att avlasta höfterna? Men jag kanske har fel?! :-P Hoppas det går bra med röntgen i alla fall!



Kram! Syrran hälsar

2009-03-03 @ 08:39:48
URL: http://onasyrvaderfilippa.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0