HeLgEnS bRaVaDeR


Utställning i Skara 080921

 
Ska vi inte åka snart???

 åhh va tråkigt!!!!

I helgen gick utställningen i Skara av stapeln.
Var en lång väntan då dobbisarna gick sist i vår ring men som tur var sken solen och det var jätteskönt.
Yra var väldans lugn trots alla hundar, endas en stor dobbishane som attackerade en annan hund skrämmnde henne så att hon kröp upp och lade sig i mattes knä! För övrgt var Yra väldans cool, och hoppade upp i en solstol och satt där och kikade.

När det väl var hennes & Jennys tur i ringen skötte dom sig galant och Yra blev BIM och fick HP.

(har inte kritiken här nu men lägger ut den senare)

 Niklas & Jeppe sitter och ljuger.

 Husse du får stå, här ska jag sitta.. (jag är ju stjärnan idag)

  tränar lite...

 Mille kollar programmet för dagen...

 Plötsligt har Niklas tassat iväg och raggat upp en hund att ställa ut!!!!

 Ny kompis direkt!!!!!

 Busar med husse innan det är dax för ringen...

 snart snart är det vi ( tror jenny är lite nervös)

 Vårt "läger" gapar tomt när det är tävlingsdax!

 Visar upp sig för domaren.

 travar..

  

 Trött efter uppvisningen...

 Niklas tur i ringen med sin nyfunne vän!

 Stolta BIM vinnare









 tröttsamt att vara fottomodell....







I fredags var v ute på kvällspromenad och Yra var som vanligt helt galen när hon blev släppt lös!!!

   

 

 Kuperad ??????

 Plötsligt började det mörkna och vi drog oss hemåt.

Kommentarer
Postat av: Nilla o Filippa

Grattis!!! Vad roligt!!! Yra är ju supersnygg ;) Synd att jag inte kunde vara där och titta ... :-(



Just nu ägnar jag min tid åt att försöka lära Filippa (och mig själv!) att gå fot lugnt och fint. Inte det lättaste! Jag hoppas att vi kommer iväg på någon utställning också - det verkar vara riktigt kul!

2008-09-22 @ 16:48:03
URL: http://onasyrvaderfilippa.weebly.com
Postat av: peter

grattis. va kul det gick så bra. mvh peter (önas yrväder faxe)

2008-09-22 @ 19:56:10
Postat av: Catrine

Spännande. Kul och veta om hundfolket tycker ens hund är lika snygg som man tycker själv. Men vad är BIM. Enda jag vet med den förkortningen är Barnet I Magen ; )

2008-09-22 @ 21:07:03
URL: http://Catrineskreativasida.blogspot.com
Postat av: Solweig Schyberg

Vad fin hon är, är ju en riktig duktig tjej.

Grattis Yran vi ses till helgen.

2008-09-22 @ 21:49:02
Postat av: Tomas Jonsson

Hej kul att se att Yra placerade sig så bra hon har växt och blivit en sån fin hund.

Grattis hälsningar från Elisabet och Tomas kennel Önas Yrväder

2008-09-22 @ 22:15:37
Postat av: Papsen Krut

STORT Grattis Yra till din fina debut i utställningssammanhang!! Du ser ut att vara en stilig och söt liten donna. Hoppas du förgyller tillvaron lika bra som jag gör med mina två benta..... Ska säga att jag är dutti vovve på att vara DRYYYG..... Öppna dörrar,hoppa ner folk å sånt du vet.

Nospussar från en stolt farsa!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0