sista helgen i Juni

sprang preciis förbi oss och i morgon är det ny månad igen...

Helgen har varit bra och mysig.

I fredags bjöd min (mattes) bror in sig med sambo + son till oss på grillkväll, som blev väldigt lyckad och mysig. Yra tyckte det roligaste under kvällen var barnvagnen den var spännande och så låg det ju ett litet knytte i som lät och luktade konstigt.
När vi hade ätit färdigt var det dags för lille Lukas att få mat, men han valde istället att berätta för oss med skrik att "jag har faktiskt magknip, hjälp mig", Yra som låg och sov när larmet gick tyckte att den lilla filuren var asagörasketakonstig och ylade ikapp med Lukas, detta var väldigt roligt, när Lukas tystnade en stund för att hämta andan gjorde Yra det samma och sen när Lukas startade på nytt hängde Yra på i en snygg andrastämma!!
Till slut gav hon upp och la sig ner och sov trots larmet från lilleman :) !

I Lördags började husse klippa gräsmattan och matte tvätta, när vi tyckte att det var en ganska tråkig Lördagssysselsättning satte vi oss istället i bilen och for till Trollhättan, kikade i affäreer och avslutade turen med att åka till slussarna och kolla. Yra tyckte att det var kul!

Igår (söndag) efetr att vi hade varit i Skövde en sväng, skulle matte städa medans husse avslutade gräsklippningen. Yra ansåg plötsligt att hon fick för lite uppmärksamhet, så efter hon hade skällt ut dammsugaren och äntligen tänkt ut ur hon skulle ta sig förbi den utan att bli anfallen, uppäten och hotad till livet, valde hon att röja runt i hela huset. Hon försökte bita sig igenom köksmattan till golvet, tugga på en köksstol, hoppade upp med framtassarna på köksbordet, välte en kaffekopp över båda dukarna samtidigt som hon fick med sig mattes galsögon i vänster munngipa och såhär fortsatte hon, efter att matte skällt på henne, tagit ifrån, puttat iväg och nejjat henne ca. 300 gånger (kändes det som) tog mattes valptålamod slut. Det blev bädden bakom kompostgaller medans golvet blev skurat. Hon satt där med huvudet på sned och skällde på matte och den otäcka golvmoppen en stund, gav snart upp och la sig.
Så fort golvet torkat tog matte och Yra med sig en boll och gick ut i trädgråden och lekte medans matte parallelt skötte grillen. Detta fick henne att lugna sig betydligt och blev världens gladaste lilla dobbis igen... och mattes humör vända ganska snart också.

Efter maten var blev det en tur till farfar på jordgubbar och när vi kom därifrån en liten promenad. Sen sov Yrapyra gott.


Bilder från helgen kommer snart!!

Kommentarer
Postat av: Syrran Rutan m familj

Va synd att jag inte var hemma när ni hälsade på i Trollhättan!!!

Men jag och matte har haft semester i nästan en vecka och varit och hälsat på storasyrran Dagny i Södertälje. Dessutom har vi varit på STOOOOR dobermannutställning i två dagar - jag har hittat många snygga killar från utlandet...=)

Jag har fått en stor knöl på huvudet så min matte tycker att jag ser ut som Onkel Fester i Familjen Addams...

Själv är jag helt övertygad om att det är en geniknöl!!!

Kramar från alla oss... =)

2008-07-03 @ 10:34:34
URL: http://www.lissie.se/tusse
Postat av: Rutan

Skulle bara tala om att min mattes dator har "kraschat" - inte för jag vet hur DET gick till...

Min tvåbenta "farmor" Veronica tog jättefina bilder på mig när vi var i Nyköping - så förhoppningsvis får alla snart se hur sööt jag är... =)

(Matte säger att jag är sötast när jag sover, och det kan jag inte förstå!)

2008-07-04 @ 10:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0