Enorm Tur

Ja, vi måste säga att vu har haft en sån enorm tur när det gäller hund. Hon är hur duktig som helst, trodde det skulle vara betydligt besvärligare med valp!

Besöket hos veterinären i torsdags gick till att börja med galant. Yra trippar in i rummet (efter att ha undersökt väntrummet med nosen väldans grundligt) tar sig ett kik på hennes vet. och sen kliver hon (utan att jag ens sett den) upp på vågen och står där, när jag informerade vet om att hon har väg in sig själv till 9,6 Kg (jösses som hon växer, vägde 5 Kg när vi hämtade henne) så klev hon av och satte sig på golvet och inväntade att något kul skulle hända!
Upp på bordet, spruta i nacken (burrr) sa inte ett ljud, lät vet undersöka henne och sen var det hemfärd! Världens duktigaste lilla brunis är hon minsann!!

Efter att vi snurrat omkring hela dagen i Skara och Lidköping (detbliraldrigsommantänktsigdag) kom vi äntligen iväg och styrde mot Varberg på eftermiddagen... När vi närmade oss Göteborg kom vi på att vi hade glömt äta, och eftersom vi klev upp 05 för att åka till Åkeriet och bjuda på jordgubbar började blodsockret hamna ganska mycket i bott, så vid 16-tiden stannade vi hos Yras "farmor" på baugett och kaffe och fick chansen att önska henne glad midsommar innan vi for vidare!
När vi äntligen kom fram till Campingen började det lagom att regna, detta var för  oss inget hinder till att slå upp tältet och öppna en öl, problemet var bara att det blåste som tusan så när jag skulle hålla tältet medans Husse hämtade tältpinnar hamnade jag i en segelflygseffekt och höll på att flyga iväg till Halmstad, som tur var kom räddningen ganska snart då tältpinnarna åkte ner i backen. Lagom att tältet var uppsatt och vi dyblöta slutade regnet och sen hade vi uppehåll resten av helgen förrutom när vi var i Falkenberg och hälsade på vänner under fredagen.

Yra har tyckt att campinglivet varit rätt kul, huuuur mycket hundar som helst att hälsa och kika på, massa mysiga barn som klappat och promenader i skogen har varit fantastiskt. Men det allra bästa har nog varit att få sova hos matte i sovsäcken då hon frös så morrhåren höll på att trilla av första kvällen. (kommer bilder från campingen snart) så bortskämd är hon inte hemma så hon har också haft semester!

Det bästa (enligt Yra) under hela helgen var nog igår när vi var på väg hem. Vi stannade i Brobacka / naturum och kollade på jättegrytor. Trots höjder, trappor, spöregn och hala stenar tyckte Yra att detta var det roligaste hon gjort på flera veckor. Hon studsade, hoppade, sprang, rusade, nosade och provsmakade ALLA pinnar i hela skogen, testade att äta på lite ormbunke och brydde sig inte nämnvärt om att matte och husse inte anåg att terrängen var anpassade för språngmarch, snarare snigelgång då en del stup var obehagligt branta. Tur att hon inte väger mer än för då hade vi nog inte kommit hem igen utan legat i någon håla nedanför ett stup.
Bara att konstatera att vi har en naturkär hund vilket bådar gott för framtiden!!

Efter lite mat somnade hon gott i bilen och vaknade knappt när vi parkerade hemma...

En bra midsommarhelg för oss alla!!!