Inte alltid lätt att vara hund

Matte Dirigerar trafiken idag, då Husse är ute och kör lastbil. Jag och Yra hade det relativt harmoniskt här för en stund sedan, hon tog sin förmiddagslur(precis börjat på den) och jag hade ringt ut hämtningar och kände att jag hade koll på läget, det är då två störande ventilationsgubbar plötsligt väljer att sätta ett bautaborr rätt i ventilationstrumman ovanför kontoret, föredetta förmiddagsvilande hund flög upp som skjuten urr en kanon och skällde som en bandhund, som om det inte vore nog pratade även dessa herrar med varandra i trumman vilket skapar en hemsk ekande grov mansstämma vilket hund inte tyckte var bättre!!!!!! Slutade med att jag (för hennes hjärtas skull) fick gå ut och lägga henne i bilen, så nu sover hon där istället........
Väldans svårt i sådanna lägen att försöka förklara för arg/rädd hund att dom får vara i ventilationstrumman och låta hotfulla, somna om du gumman..... Inte alltid lätt att vara hund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0